Saturday, 5th April 2008: Kembara Jiwa Luka @ The Annexe

Joe

Joe hoards and shares.

15 Responses

  1. thee dr. says:

    Y’all mothafuckas gotta ton of shows going on-it wasn’t like this when i was a kid-Question-now that PAS has won Perak ,Kedah,etc…no more shows? Solution:HOUSE SHOWS!!!!!!

  2. CONGATHREAT says:

    heh, provided theres no sick opahs/grandmas layin around d house dat is , a sound plan tho , think d problem is houses r located too close to each other , they might hav to ask for permission from d whole residential area , which i think gona b a hassle , plus m sure half of em r conservatives , maybe can tell them its a selection of performers for d upcoming Akademi Fantasia , and give out free kuih muih , m sure they v be more than happy to consider LOL . M pretty sure Perak’s gona stay the way it is , too many culprits and vice activities there , or should i say people are abit more liberal there compared to other PAS state, i might be wrong , but at least thats what i think since its me hometown , Ipoh mali talak somong n kincing talak munyi….

  3. CONGATHREAT says:

    but who knows, any rich kids on LSD able to provide a space, preferably a big ass bungalow with a big ass yard and mesa boogie amps and maybe sum LSD too!!! LOL

  4. thee dr. says:

    I hope that Perak stays the same-it’s the heartbeat of metal in Malaysia for sure but a lot of good hc/punk came out of there such Skinning Pit, Disaster Funhouse…and a whole shit load more but PLEASE try to keep on organizing some shows over there-in my humble opinion the people of Perak screwed up when they elected PAS- now you can have separate check -out lines at supermarkets but no shows-please anybody from Perak who reads this re-claim your state next election…PERAK IS NOT PART OF THE MIDDLE EAST!!!!!!!

  5. talibxjoe says:

    erk…enchek THEE DR..
    apsal sound like pro-government erk…?
    sejak bila diy hardcore punk boleh nk ckp mcm ni plak…
    aku keje dgn gomen gak…
    tp….
    hurm…sound’s like independent music pro government…
    mcm yg kuar kat nst last month…
    jb indie music support government….
    hehe…ada komen x kengkawan???

  6. thee dr. says:

    DIY hardcore punk tu lah yang mengitikberatkan dan menguatkan hak dan azam kita untuk bercakap dengan bebas dalam lingkunan hormat-menghormati diantara satu sama lain,untuk melahirkan pendapat yang bermacam aneka tanpa khuatiri balasan buruk hanya kerana meluahkan secebis idea atau ucapan yang usang.Yang aku tak paham kau melantik diri kau menjadi polis scene secara sukarelawan,tanpa gaji.Kalau kau (TalibXJoe) boleh menunjukkan mana-mana ayat dalam komen di atas di mana aku melahirkan perasaan menyokong ‘kerajaan’ (yang mana satu tak disebut-kerajaan negeri ke,kerajaan negara ke) kau boleh kata aku ni pro-kerajaan-tapi mustahil nak menunjukkannaya sebab ayat tersebut tak ujud-aku hanya melahirkan perasaan dan membuatkan kenyataan yang anti-PAS dan pro–underground-menjadi anti-PAS atau anti-apa apa parti politik sekali pun tidak secara otomatik melayakkan seseorang individu itu sebagai anti-kerajaan-kalau kau nak menyokong PAS itu pilihan kau-selamat menyokong -tapi jangan buat tuduhan yang melulu dan tak bertempat-aku menentang mana-mana parti atau pihak yang menyekatkan hak individu untuk berkumpul apatah lagi adakan show tak kira apa haluan politiknye-juga aku menentang apa-apa usaha untuk menjadikan Tanah Melayu seperti Timor Tengah-semoga hal ini menjadi lebih jelas dan terang sekarang.

  7. thee dr. says:

    Pembetulan:…’membuatkan kenyataan yang anti-PAS dan pro‚Äìunderground-menjadi anti-PAS atau anti-apa apa parti politik sekali pun tidak secara otomatik melayakkan seseorang individu itu sebagai PRO-kerajaan…’

  8. redneckhope says:

    KERA & JAAN / KERAJAAN?
    Perlukah sebuah negara itu ditadbir mengikut suara orang-orang tertentu / kera-kera tertentu / acuan-acuan tertentu? Walhal begitu berbeza-beza pendapat / pendirian / pendudukan setiap individu di dalamnya? Maka dengan itu Siapa / Apa / Bagaimana yang terbaik harus dipilih untuk menerajuinya? Kemajuan sesebuah pasukan bergantung secara langsung dengan pesaingnya ( Begitu juga sebaliknya ) Kerana tiada pesaing maka tiada apa yang dapat dinilaikan baik / buruk suatu perkara yang dilakukan.

    Apakah pula peranan NGO? eranan NGOk? peranan NIO?

    Matlamat pasukan / matlamat individu yang lebih baik? Berpasukankah kita sebenarnya?

  9. CONGATHREAT says:

    hehehe, seriously it didnt sound like it was pro-gov at all , but ,i believe majority didnt really chose PAS,it was rather BN or the opposition , and the recent election was clearly an uprising aginst the oppressive gov which was BN , and it was time to turn to the opposition instead and see what change can be made. Tapi PAS kena berfikiran realistik dan rasional , untuk membuat perubahan begitu secara mendadak adalah salah aku rasa , diversity di Perak terlalu massive , dan masalah mereka (DAP,PAS,PKR) tak dapat mencapai cadangan sebulat suara sebab semua nya akan menyentuh hak ‘Melayu’ , aku pun tak tau lah apa specialnyer Melayu nie . Macam baby kembar tiga , melekat di kepala , otak sama , hati lain lain …..NGO di Perak pun tak boleh pakai ! , sebab semuanya PRO – Melayu , They even question how the opposition could win in Perak , and from the sound of it they would prefer BN rather than the current gov. NGO pekebender nyer, NGOk is the right word. “Master race is in doubt and major insecurity ” . Yup , Perak will never be d next Middle East

  10. redneckhope says:

    Kenapa / Mengapa perlunya Pro Melayu? Sudah pasti pejaung-pejaung dalam parti-parti politrik di Malaysia sedar akan perlunya menaikkan martabat bangsa masing-masing. Cukup Muhibah kah kita sebenarnya? Ataupun sekadar cukup meheboh kemuhibahan kita? Pasti tiap antara kita pernah / masih mempunyai rasa bengang / benci dgn kaum tertentu oleh kerana sifat / tingkahlaku / perangai / pe’el dek sekelumit atau (mungkin) segerombolan sesuatu kaum itu.
    Contoh diambil mengikut kaum majoriti di Malaysia;

    “Seekor Melayu pasti berbeza sifatnya dengan seorang Melayu. Seekor Cina pasti berbeza sifatnya dengan seorang Cina.
    Seekor Indian pasti berbeza sifatnya dengan seorang India.”

    Persoalaan yang nyata – Berbangsakah kita? Muhibahkah kita? Jika Ya, cukup kuatkah hubungannya? Words can tell but the eyes cant lie.

  11. thee dr. says:

    Thank you Congathreat for understanding where I’m coming from -first of all this Taliban Joe guy is quick to point out he works for the government-thereby negating any argument he might have anyway and then draws some inference that I’m ‘pro-government’ because I criticize PAS-you might not like BN but it was under their government the HC/punk/underground movement scene was allowed to start out-I say ‘allowed’ because they could crack down at any time-I’m not apologizing for them, I’m just stating a fact.But just look at states like Kelantan and Terengganu which were the cradles of the UG scene/movement-and in the bigger context of things what about countries like Saudi Arabia or Iran or even Iraq?Kau ingat kau boleh main ‘hc/punk’ kat sana tanpa akibat dari kerajaan tempatan negara itu? Dan adakah seseorang sanggup menerima akibat yang pahit itu? I think that guy wanted to create some kind of melodrama and because he knew his shit was weak he tried to get people to ‘gang up ‘on your boy;example:’Amacam kengkawan?’.If you’re gonna make some random statement at least have the intestinal fortitude to stand by it;if not you already know you wasted your breath.That guy obviously doesn’t know me-’cause if he did he might think a few times before he wrote what he did-but no hard feelings-we’re here to talk and exchange ideas.Dalam soal ‘adakah kite cukup muhibah’ saya rasa-rasa muhibah itu tak wujud diantara orang Melayu sendiri, apatah lagi bangsa lain-sebenarnya ‘bangsa lain’ itu tak tepat istilahnya-mereka itu orang Malaysia juga-perpaduan kaum itu berdetik dari propaganda kerajaan BN dengan tujuan orang Cina dan India tu tak khuatir atau resah dengan niat orang Melayu tapi selepas berdekad di bawah pemerintahan BN kita dah mulakan mengambil langkah ke arah perpaduan itu-tapi bukannya dari hasil propaganda karut kerajaan BN-benda yang positif itu hasil inisiatif individu…akantetapi selagi gelaran seperti ‘jinjang’ atau ‘ah beng’ atau ‘keling’ atau mana-mana yang mengguris hati pendengarnya ujud-perjalanan itu masijh jauh.Jadi untuk memberi sedikit jawapan kepada saudara Redneckhope setakat ini benda tu hanya dihebohkan oleh kerajaan tapi dijalankan dengan ikhlas oleh yang mempunyai kesedaran serta keperimanusiaan.

  12. redneckhope says:

    Thank you Mr.Thee Dr,
    As i stated ealier ‘Pejaung – pejaung politrik’ mungkin tepat utk dipadankan dengan apa yg saudara terangkan. But, still some other kinda people / individu which they’re not really concern / aware about all this things..

  13. thee dr. says:

    Exactly-the government always stresses ‘racial unity’ but it reeks of fear, oppurtunism and insincerity. The best thing one can do is look over at his Tamil/Hindu or Chinese brother and embrace him without any reservations-that is the most sincere thing someone can do. I know that sounds a little bit corny and melodramtic 🙂 but what I’m trying to say is nothing the BN government
    has ever said or done has truly contributed to racial harmony in Malaysia-feel free to correct me if I’m wrong-it all comes down to the individual and how the individual feels and what the individual can do. It seems that the only reason the BN has advocated racial harmony is for the sake of national stability and political workability, not because it’s the right thing to do in all and any circumstances. What do you think Redneckhope? Is what I just wrote an extension of your point or…?

  14. redneckhope says:

    Yeah, i do think the same way too. But what do u think with some people / individu which they’re not really aware about this – Hidup Bermasyarakat. Mean they do not know how to be nice with others. I think this is not government responsibilities. Some might say, they’re just a big swashbucklers inbound ?!

  15. xAhmad Safuanx says:

    besok..lusa…

Leave a Reply