UPDATED.. Joe Kidd: “Jangan Hisap Dada”: That Joke Isn’t Funny Anymore – Part One and Two of Many

Joe

Joe hoards and shares.

34 Responses

  1. mike.w says:

    My condolences, Joe. Very sorry to hear that.

  2. Fang Han says:

    My condolences joe.. waiting to hear the rest of the story

  3. xumb says:

    takziah joe. your ganja story is funny, though.

  4. BoyDxF says:

    The iklan dadah really scares me back then la Joe..setiap kali pasang tv rtm dulu sure kuar yg ni dulu ..naik bulu roma..hahaha…

  5. mat ganja says:

    Condolence Joe… anyway,ganja is not a drug whatsoever like the authority pointed at it…it,s a choice.tepuk selera tanyalah dada…

  6. doppelganger says:

    i’m soo sorry to hear about ur cousin.. but i can’t wait to read the rest of the story..puhleasee…

  7. syukree says:

    cousin aku mati sbb dadah jugak … kena AIDS

  8. xnizangx says:

    my uncle died of drugs overdose. his chest was black. it was scary. he died alone, locked in the room of my late granny’s house in the middle of kuala terengganu city for several days.

    well, he started to use drugs when he was really young, my late grandfather (active musician back in the days) used to have a shop. so, this late uncle of mine were asked to look over the shop during the nights because of his non-interest to study or something like that.

    we call him ayoh itang (ayah hitam). i used to smoke cigarettes when i was 16 and 17. one day i was skateboarding and smoking. one guy called me. “ding, hisap lagi rokok tu!”. it was him. he was working at the constuction site of a garden there. he was mad. then my friend shout back at him, “it’s ok to smoke, but not ok to do drugs!”

    he was stunned. and his mouth was zipped. and he left. and i regretted it that i told about this uncle of mine to my friend’s little sister, who is my ex-girlfriend at that time.

    well, most of my close friends try ganja after we finished high-school and most of them thaught it was cool. not for me though.

    when we were in form 5, my family house were the ‘pot’ for ponteng sekolah. it’s right at the back of the school, across the fence. some of them smoked ganja and maybe some other things too. my house was been marked by the teachers at the school and they even talked about it during the school assembly. some of the teachers will come to my house during the school hours, and we will all hide ourselves.

    remembering back, it was crazy. young teenagers life is crazy.

    to close the story, drugs are not for me. and ponteng sekolah is not a cool thing to do.

  9. hantu! says:

    the drugs don’t work, they just make me worse but i know i’ll see your face again.

  10. the ganja connection says:

    say no to jarum lah brader..ganja no problem punya lah…

  11. jorji says:

    TAKZIAH!
    Aku ada pengalaman menziarahi kematian mangsa dadah/aids..pada raya haji lepas…tidak ada seoarng pun manusia dikampung tu yang datang menziarahi!! gila! esoknya masa sembahyang raya haji.semua tak mahu terlibat mengkebumikan…gilerrr!! orang kampung pun giler! aku kesian kat emak mamat tu..walaupun aku tak kenal mereka sebab ianya berlaku di kampung mentua (blabla) tapi, sedihla.
    Akhirnya pihak hospital menyelesaikannya dengan sedikit bayaran.

    nice story!

  12. Joe Kidd says:

    nizang, syukree, thanks for sharing. i feel like shit but what else can i do eh?

    to the others, thanks for the comments. there are more to come, with time. it’ll be my drugs chronicles, i guess, with tonnes of good music lah. sorry for the typos, bad grammar etc. i’m in a hurry, with tonnes of work to finish up. not so concerned with all that at the moment.

    cheers,

    joe

  13. hakko pata timur says:

    aku suke bace cite zaman lame2 gini tobak pong…teringat zaman balik skoloh minum soda botol letok straw, syahdu gile…..aaargghhhhhhhghhhhh dimanakah air soda botol itu skarang!

  14. xnizangx says:

    ais krim soda botol (buatan kelantan) kat bau-bau cafe besss!!! you all have to go and taste it and buy some more for yer housemates, hostel mates, bla bla.

  15. babazahra' says:

    nice story joe and my condolence bout ur cousin
    anyway go finish the rest of the story i cant wait any much longer

  16. thrasherliar says:

    takziah brader joe.

    nice ganja story, though. yup, drug isn’t a joke!

  17. magnuscaleb says:

    joe, takziah…he’s swimming in he sea of lights now…he’ll be alrite

  18. Dude says:

    Salam takziah.
    🙁

  19. brayok says:

    sebab ape ramai isap dadah?kalo dh ramai mesti bende tu best…
    untuk makluman pada lewat thn2005 aku ditugaskan menjaga jail pudu,skang ni jail pudu adalah untuk tahanan sementara narkotik kuala lumpur.disana diletakan satu balai yg bernama balai polis jalan hang tuah,semasa aku kat sana macam2 org aku jampe artis semestinye sibuk dgn shownye setiap jam mesti di panggil untuk membuat persembahan dgn hanya berseluar pendek…bagi mengelakan boring dikalangan cikgu2(polis) kat dalam..
    yang mengejutkan aku pada satu pagi aku di panggil untuk eskot tahanan baru salah seorang daripadanye ialah LAN BEAR dan dia dh jadi teman aku apabila shiff aku bermula…skang aku rasa dia dh hampir selesai berehat di pusat kot harap2 mcm tu lah. LAN BEAR seorg yg pelawak kat dlm aku lantik dia sebagai penghulu di blok ‘b’ tak silap aku tahanan sentol kot…
    tapi ape yg bestnye kat sini anak sami vellu sendiri pusher geh(ubat batuk)aku tak heran sbb dia mmg samseng kat sungai siput.pg tadi aku tgk tv1 sami vellu ada cakap kat negara lain tak de parlimen bersidang hari2 mcm kat malaysia mmg tak ada kat negara lain ye mmg takde ahli parlimen menjerit mcm org tak sekolah!
    sekarang semua isu2 bodek sedang di ketengahkan sbb dh nk hampir gan pilihan raya.lepas tu isu integriti,integriti membasmi korupsi dan bermacam2..macam mana nk basmi korupsi kalo tangga gaji polis di paras kemiskinan,paras kemiskinan KL gaji rm1500 kebawah gaji polis baru rm1000 tu pun yg dh kerje 5thn. aku hanya tepuk tangan dan berkata bagus kepada mereka yg mengambil rasuah bagus!ni bkn thn 1980 gaji polis mcm tu…
    pak cik joe kidd sendiri yg berpangkat ASP mempunyai rumah lebih drp satu ni dh mmg bapak rasuah ni.. kalo konstabel tu patut la tak cukup gaji…dan hari tu joe kidd ada bagi tau dulu semasa dia jual sayur katanye dia pernah bagi kat polis rm3 setiap pagi untuk duit kopi polis yg menahanye..macam mana nk basmi korupsi selagi ada org yg memberi rasuah????

  20. brayok says:

    jom boikot brayok!!!

  21. Lan says:

    Takziah joe. This article is intruigingly funny.

  22. ko nie apesal brayok?…nak perhatian lebih ke ape nie?…nak glamer masuk URTV la…budak2 btol la ko nie

  23. rizie says:

    hye ‘the budak klang’..

  24. azzief says:

    sorry to hear about your cousin. takziah.

    the story is indeed very nicely written… waiting to hear the rest of it.

  25. azzief says:

    or, rather, “read”

  26. jones says:

    bob dylan dan john mayall! fuh joe, kenangan. terima kasih bro.

  27. syukree says:

    rizie … jangan buat lawak. yg sudah2 dah lah .. nanti ‘tuhan scene’ pukul ko nanti …

    lain kali nak provoke ajak aku. haha

  28. the ganja connection says:

    bende gok mu awang

  29. cilok_skaka says:

    jangan hisap dada derma la dara…takziah joe… brayok ko ni hisap ganja ape?merapek…mn nk cr ko punye cd?
    lagu lu best…

    skafeldaska…

  30. OPiUM says:

    takziah joe…teringat kenangan masa silam ketika masih bujang, hati kelam, muda dan garang, puas mencari tampat untuk bertenang, ganja datang, hati pun riang…hmmmm…

  31. Irman says:

    sorry to hear about your cousin, joe. my condolences.

    you’d be surprised to hear how drugs go hand in hand with scene kids nowadays. it used to be a hush hush thing, but nowadays, nothing is cooler than to publicly declare you puff the magic dragon. i think that’s kinda sad.

    we need to catch up soon. at your shop. 🙂

  32. you says:

    sambungan please!

  33. ISAKETAMBOLA88 says:

    joe…
    maner sambungannyer…..lamer tunggu ni…..doh nok abih tahung doh ni…
    best gok bacer….ader la sket2 pengalamang tu samer dgn aku gok..hohoho…Mat Sang Kelembai…idup lagi ker??hahaha…

Leave a Reply